Arbejdernes Landsbank er hovedsponsor for kunst i Kanalbyen

  • Signe Guttormsen DET VI IKKE VED DET VED VI IKKE Foto Jan Søndergaard 3 DET VI IKKE VED DET VED VI IKKE. Signe Guttormsen 2019. Jan Søndergaard
I efteråret 2019 indgik Kanalbyen i Fredericia og Arbejdernes Landsbank et partnerskab, der gør banken til hovedsponsor på kunst i den nye bydel i en periode på tre år.

I 2019 blev Kanalbyen i Fredericia føjet til den lange liste af kulturaktører, som samarbejder med Arbejdernes Landsbank. 

”Selvom vi er en landsdækkende bank med 71 filialer over hele landet, så ser vi os faktisk også som en lokalbank, der via vores filialer engagerer os meget i de lokal- og nærmiljøer, hvor vi er tilstede. Det er en del af vores historik og værdigrundlag at være synlige lokalt og bidrage til den lokale udvikling. Det kan vi gøre på mange måder – én af måderne er via tætte partnerskaber med forskellige kulturelle aktører og derigennem skabe værdi for vores kunder, for samfundet og naturligvis også for os som bank. Kanalbyen er et meget stærkt eksempel på dette, og et samarbejde vi ser utrolig meget frem til,” siger Peter Froulund, der er Branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank. 

I Kanalbyen i Fredericia er der ligeledes stor glæde over, at partnerskabet er en realitet.

”Partnerskabet med Arbejdernes Landsbank betyder alverden for os. For det første kan vi nu tiltrække nogle højt anerkendte kunstnere, som vil være med til at skabe store og anderledes oplevelser. Det betyder mere livskvalitet for dem, der bruger byen. For os som byudviklingsselskab betyder det, at vi får en større eksponering udenfor Fredericia, end vi ellers ville have haft. Endelig giver et treåret partnerskab os ro til at arbejde videre med at planlægge en endnu mere langsigtet strategi, hvor næste skridt for eksempel kunne være endnu mere langstrakte partnerskaber med fonde”, siger projektdirektør Tim Halvorsen fra Kanalbyen i Fredericia. 

  • Al Web